Najczęstsze Wasze zapytania do WEBD.pl i zwięzłe na nie odpowiedzi – czyli FAQ

Witamy się z Wami uniżenie po przerwie, w to piękne wakacyjne południe. Rzecz polega na tym, że często zadajecie nam pytania, na które odpowiedzi po części znajdziecie na naszej stronie, ale pewnie nie chce Wam się szukać 😉 Zrobiliśmy więc małą pigułkę, którą podajemy poniżej. „Większa połowa” to pytania (stwierdzenia też) finansowo / transferowe, ale są też zagadnienia techniczne. Stay aware! 😉

1. Zgłaszam domenę .com / .eu /.wszystkie_globalne do transferu i zwrotnie dostaję fakturę proforma. Dlaczego ?

Faktura pro forma przy zgłaszaniu takich domen jest wystawiana automatycznie i jest związana z automatycznym dodaniem roku do obecnego okresu abonamentu domeny. Innymi słowy – przy transferze domena jest od razu odnawiana i to właśnie za to odnowienie płacicie.

2. Domena wygasła mi u poprzedniego rejestratora, a chce ją przenieść do WEBD.pl. Cóż robić, jak żyć ?

WEBD.pl przeprowadza transfer z jednoczesnym odnowieniem, więc spokojnie możecie do nas pisać w tej sprawie, najważniejsze jednak byście byli w posiadaniu kodu auth_info dla tejże domeny.

3. Zgłosiłam/em domenę .pl do transferu – co dalej ?

Tak, możecie domenę zgłaszać do transferu samodzielnie za pośrednictwem Panelu Klienta WEBD.pl – jeśli wykonacie to z powodzeniem – w tej samej sekundzie na (i tu uwaga!) maila podanego u dotychczasowego rejestratora, otrzymacie wiadomość z automat@dns.pl z linkiem do potwierdzenia transferu. Zatwierdźcie i to w sumie wszystko 😉 Pamiętajcie, że domena nie zmienia swoich ustawień serwerów DNS podczas i po transferze.

4. Zamówiłam/em certyfikat SSL i pojęcia nie mam co z tym zrobić.

Samo kupno certyfikatu SSL nie jest wystarczające, podczas procesu zakupowego udostępniliśmy Wam małe znaki zapytania – co wpisać i po co, jednak nie wydaje się to być wystarczające, dlatego właśnie to zagadnienie w naszej FAQ-pigułce. Po opłaceniu certu musicie się upewnić, że mail wskazany jako e-mail administratora w ogóle istnieje. Zazwyczaj wybieracie admin@wasza_domena.pl Na ten mail przyjdzie info od certyfikatów, to mail – dla odmiany z linkiem, którego musicie potwierdzić. Dopiero wtedy certyfikat się generuje i jeśli jest kupiony i instalowany u nas – opcja instalacji pojawi się w Panelu Klienta WEBD.pl To naprawdę prosty proces (opisany TUTAJ też również)

5. Chcę podpiąć kolejnych 100 domen pod hosting WEBD.pl – jak zwiększyć pakiet ?

Nic prostszego – logujemy się na Panel Klienta WEBD.pl i w sekcji Najważniejsze linki – wybieramy „Powiększ konto”. Wybieramy odpowiedni pakiet (btw. Przy ponad 100 domenach to minimum WEBD Extra 😉 ), sposób płatności i bach! Gdzieś w godzinkę od dokonania automatycznej płatności zmiany powinny być widoczne.

6. Nie wykorzystuje zasobów kupionego konta, czy mogę je zmniejszyć ?

Jak to ? 😉 Całkiem poważnie – tu już potrzebny jest kontakt z cudownym BOKiem WEBD.pl – musimy sprawdzić, czy nie poniosła Was fantazja i mieścicie się w parametrach nowo wybranego mniejszego konta.

7. SSD brzmi fajnie, jak przejść na Mini SSD WEBD.pl ?

Tu również prosimy Was o kontakt z niezastąpionym BOK WEBD.pl. Przy zmianie na Mini SSD konieczne jest przeniesienie Waszego całego konta na serwery SSD, musimy i chcemy mieć na to oko.

8. Przelew poszedł pocztą tradycyjną, domena wygasa za 5 dni – boję się, że przelew nie dojdzie.

Zarówno przy aktywacjach czy przedłużeniach i przywróceniach akceptujemy potwierdzenia dokonania przelewu. Zdjęcie (błagamy wyraźne) lub wyciąg pdf możecie zawsze podsyłać na sprzedaz@webd.pl

9. Chcę zmienić właściciela usług na firmę / osobę prywatną. Od czego zacząć ?

Tak naprawdę taka zmiana wiąże się z 2 akcjami.
a) w przypadku hostingu – wystarczy zaktualizować dane w zakładce Twoje dane po zalogowaniu na Panel Klienta WEBD.pl
b) w przypadku domen – należy po zalogowaniu na Panel Klienta WEBD.pl przy każdej z domen (button Edytuj) zaktualizować dane Abonenta domeny. W takim przypadku generuje się dokument cesji (takowy podpisany należy przesłać do nas na @)
c) w przypadku hostingu i domen – przeprowadź punkt a) i punkt b) 🙂

10. Zapłaciłem szybkimi przelewami i nie widzę wpłaty

Automatyczne wpłaty są przyjmowane w średnio 15 minut. Odczekajcie tą chwilkę, by sprawdzić czy jest już faktura lub czy przyszły maile z informacją o aktywacji opłaconych usług.

11. To nasz ostatni hit 🙂 – jak zmienić wersję PHP na serwerze ?

Wystarczy, że zalogujecie się do Cpanel (:2083), odnajdziecie przycisk Zmień wersję PHP i zatwierdzicie wybrane zmiany. Wersję PHP możecie zmienić dla konkretnej domeny lub całego konta, w zależności od wybranej opcji.

12. Chcąc zalogować się na zaplecze WordPressa na WEBD.pl wyrzuca mi jakieś dziwne podwójne logowanie.

To zabezpieczenie anty brute force, ktoś próbował złamać Wasze hasło do zaplecza (zazwyczaj jest to bezrefleksyjny bot) – dlatego nałożyliśmy blokadę przedzapleczową, do „złamania” poprzez wpisanie wyrazu ‚webd’ dwa razy. Boty tego nie rozumieją 😉

13. Nie działa mi połączenie do FTP / do klienta poczty, generalnie do wszystkiego co mogę skonfigurować.

Jakiś czas temu wprowadziliśmy dla Was domenę webd.pro. Standardowe hosty dla Waszego loginu nie będą już działać, używajcie tych otrzymanych w mailach aktywacyjnych. Dla przypomnienia będzie to zawsze wnXX.webd.pl, gdzie XX to numer Waszego serwera.

14. Usunąwszy wszystkie zapamiętane hasła z urządzenia, nie pamiętam hasła do skrzynki. W jaki sposób je odzyskać ?

Rzecz bardzo ważna – nie polegajcie tylko na pamięci przeglądarek 😉 Hasła do konta pocztowego nie da się odzyskać – należy nadać nowe. Wystarczy zalogować się do Cpanel (:2083) i przez ikonę Konta Email przejść do Password and Authentication. Nie, oczywiście nie musicie znać dotychczasowego hasła by dokonać zmian. To byłoby bez sensu 🙂

15. Google każe mi zweryfikować domenę rekordem TXT, gdzie to dodać ?

Ponownie, bez Cpanel (:2083) się nie obejdzie. Po zalogowaniu wybieracie Zone Editor , rzeczoną domenę i Zarządzaj. Wtedy wystarczy już w odpowiednich polach wpisać wartość rekordu i wybrać jego rodzaj – oczywiście TXT. Jeśli takowy dla domeny już istnieje, możecie po prostu wyedytować poprzedni.

 

To tak z grubsza. Jeśli pojawią się jakieś pytania do tych pytań – oczywiście jesteśmy tu dla Was 🙂 Jednakowoż – jak najdzie Was zmiana PHP na serwerze w niedziele o 23:00 – You know what to do 🙂
Pozdrawiamy całą ekipą WEBD.pl

  1. Chcielibyśmy przenieść swoją stronę z SaaS Sellingo na normalną platformę sklepową, z własnym hostingiem, takim jak Państwo sprzedajcie. Czy może macie jakichś polecanych dostawców takiej migracji?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *