Coraz częściej i częściej zachodzimy w głowę, jak jeszcze możemy ułatwić Wam życie przy korzystaniu z naszych usług. I doszliśmy do wniosku, że jednak najbardziej przydatną i bieżącą wiedzą jest ta, o korzystaniu z e-mail na WEBD.pl
W związku z tym dziś kilka zupełnie-nie-gorzkich-pigułek Dziś chwila o różnych fajnych funkcjach, które daje poczta na WEBD.pl. Założymy się, że z części zupełnie nie korzystacie a naprawdę warto !
Autoresponder w WEBD.pl
Czas wakacji, urlopów i odpoczynku nadchodzi ogromnymi już krokami i w tym roku możemy korzystać z nich niemal w pełni. Zapewne nie chcecie zostawiać swoich Klientów na pastwę losu i niewiedzy, dlatego zawsze warto ustawić autorespondera z informacją, dlaczego odpiszecie za tydzień lub dwa Życzymy dwóch
Opcje autorespondera znajdziecie w cPanel, pod tajemniczą ikoną o nazwie... Automaty pocztowe Poniżej szybkie obrazki jak powinna wyglądać prawidłowa konfiguracja mechanizmu – możecie go ustawić raz, dać mu znać kiedy ma przestać – a przy okazji kolejnego urlopu – tylko edytować daty na dole. Easy peasy ! Aaaa! Jeszcze jedno – mail, dla którego tworzycie autoresponder w WEBD.pl oczywiście musi istnieć.
Przekierowanie maili w WEBD.pl
Ostatnio coraz częściej zdarza się, że chcecie aby korespondencja trafiała na maila do nas, ale i była przekierowana np. na Waszego prywatnego Gmaila czy na skrzynkę innego współpracownika. Oczywiście, że jest to do zrobienia Za taką wygodę odpowiada w cPanel przycisk o wdzięcznej i niezwykle krótkiej nazwie Usługi przesyłania poczty e-mail dalej. Możecie ustawić to dla całej domeny (wtedy wszystkie maile trafiające na adresy e-mail od tej domeny będą kierowane dalej) [Dodaj usługę przesyłania dalej w domenie] lub tylko dla jednego maila [Dodaj usługę przesyłania dalej]. Skupimy się na częściej występującym drugim przypadku, którego przykład poniżej Banalna sprawa prawda ?
Zarządzanie mailami w WEBD.pl
Jako Wasi Admini praktycznie codziennie, jeśli nie kilka razy dziennie, dbamy o to, by ograniczyć dostawy SPAMu na nasze serwery a Wasze skrzynki. Czasem jednak bywa tak, że nie chcecie otrzymywać maili od jeszcze innych, nie do końca spamujących nadawców albo – chcecie dostawać to, co my (wedle domyślnie istniejących wytycznych) uznajemy za SPAM. Dostosowanie otrzymywanych i odrzucanych maili jest już Wam od jakiegoś czasu udostępnione i co więcej – doskonale się sprawdza.
Filtry poczty email
To taka mała władza w Waszych rękach. Filtrami poczty e-mail możecie tworzyć reguły, które będą odrzucać maile, bądź oznaczać je jako SPAM, a nawet – przekierują maile na inny adresy e-mail. Ta mnogość opcji jest niezbędna, nie każdy nadawca jest przez Was jednakowo traktowany – i nam to pasuje. Poniżej przykład, który występuje w Waszych filtrach bardzo często. Ustawianie filtrów, warunków, zasad pozostawiamy Was – zostało to udostępnione właśnie pod Wasze indywidualne „widzi-mi-sia”.
Biała lista w WEBD.pl
Jeśli dawać opcję odrzucania maili, to tylko jeśli idzie w parze z opcją przyjmowania maili. Na serwerach WEBD.pl istnieją wystandaryzowane oznaczenia maili spamowych. Jeśli Waszym zdaniem, dany mail – który w związku z przedarciem się na serwer – nie jest SPAMEM, a do skrzynki SPAM trafił – z łatwością możecie takiego nadawcę dodać do opcji Biała lista. Oznaczenia spamowe takiego nadawcy nie będą dotyczyć i mail płynnie trafi do skrzynki odbiorczej. Te mechanizmy są rozbudowane o każdą z możliwych opcji, na jaką tylko mogliśmy wpaść podczas korespondencji z Wami.
Nowe adresy logowania na pocztę w WEBD.pl
Dla zamknięcia klamrą kompozycyjną naszych dzisiejszych wywodów – przypominamy o utworzeniu przez naszych Adminów prostego adresu logowania na Wasze skrzynki z poziomu POCZTA.WEBD.PL. Po wpisaniu Waszego maila utrzymywanego u nas – udostępnione zostaną również dane niezbędne do konfiguracji skrzynki w Waszym lokalnym programie pocztowym (typu Outlook czy Thunderbird) oraz możliwość logowania się na skrzynkę z poziomu przeglądarki.
Ot, co ! Całkiem smaczna pigułka, prawda?