#RODO

14 May, 2018 | by B. Grabarczyk

Witajcie,
Tylko dni dzielą nas od wejścia w życie Rozporządzenia Ochrony Danych Osobowych, obowiązującego dla całej Unii Europejskiej.
Zauważyliśmy, że wiąże się to z niemałą paniką wśród Was – Klientów webd.pl. No cóż, trzeba uporządkować sprawy, które dotychczas „mogły” (choć nie powinny!) zalegać miesiącami czy latami.
Przydadzą Wam się ogólne wytyczne – oczywiście zachęcamy do przeczytania Rozporządzenia i wyciągnięcia własnych wniosków w temacie. Nie ma lekko. Poniżej bardzo przekrojowe spojrzenie na ten temat i istotnym jest, abyście z Rozporządzenia wybrali te aspekty, które są istotne dla Waszej gałęzi biznesu.
O co chodzi ? Głównie o to, by dbać o dane osobowe swych Klientów i mieć uporządkowane wszelkie kwestie z nimi związane. Należy przede wszystkim Klienta poinformować, że choćby wysłanie przez niego maila czy zarejestrowanie się na Waszej stronie/sklepie czy blogu – wiąże się z przekazaniem Wam danych osobowych a wy jesteście Administratorem tychże danych. Osoby, chcące korzystać z dobrodziejstw przez Was oferowanych – zgodnie z RODO MUSZĄ mieć tego świadomość.
I tak macie sobie te kontakty, budujecie relacje biznesowe, wymieniacie korespondencję. Innymi słowy – zbieracie i przetwarzacie dane osobowe. To takie Wasze przetwarzanie powinno być zabezpieczone – zabezpieczone tak, by osoby postronne i niepowołane, nie posiadały dostępu do takich danych. Jeśli macie współpracowników – możecie, a nawet powinniście nadać im odpowiednie uprawnienia wewnątrz firmy, które są zapewne niezbędne do wykonywania przez nich swych obowiązków wynikających z umowy o pracę / zlecenie / o dzieło. Zmiany czy zakres wykorzystania takich danych powinien być skrupulatnie logowany czy odnotowywany (praca na danych musi być 'rozliczalna’).
Zastanówcie się należycie i stwórzcie zakresy przetwarzania danych. Musicie mieć na uwadze, że zakresy te winny być związane z wykonywaniem umowy czy zobowiązania dla potencjalnego Klienta. Oczywiście, przyjmując, że wysyłacie maile informacyjne czy promocyjne do Klientów – zgody handlowe muszą być zbierane niezależnie od nazwijmy to zgody podstawowej – czyli tej niezbędnej do wykonywania usługi czy sprzedaży. Tak, tak – dobrze kombinujecie – osobny checkbox jak nic.
Na koniec – usuwanie danych. Nie należy ich przechowywać dłużej niż zdrowy rozsądek podpowiada. Komfort jest taki, że sami określacie czas przechowywania takich danych, który jednak musi być poparty odpowiednią argumentacją – dlaczego akurat tyle? Nie dłużej? Nie krócej? Jeśli już to macie ustalone – przystosujcie system – dane muszą być usuwane z każdego zakątka bazy danych, każdego maila. Oczywiście, Klient również ma prawo odezwać się i poprosić o usunięcie danych osobowych przed upływem ustalonego przez Was terminu – należy taką zmianę wykonać standardowo (to również pojawia się w polskich kodeksach) – niezwłocznie wink
Podkreślamy – podpisujemy Umowy Powierzania Przetwarzania Danych Osobowych (PPDO – umowa, w której określacie jakiego rodzaju dane przechowujecie na naszym hostingu) i nie pobieramy za to dodatkowych opłat. Jest ona podpisywana wraz z umową na hosting, gdzie zobowiązujemy się do przechowywania Waszych danych i ich backup-owania, jednak uwaga – my ich nie przetwarzamy i nie będziemy modyfikować wink Jeśli chcecie / musicie podpisać z nami PPDO – zalogujcie się na webd.pl i opiszcie nam swą potrzebę w Wiadomości.

To wszystko na dziś ! Powodzenia! smiley

Our partners.

Monitoring 24/7.

Round the clock server monitoring
allows you to easily use
WEBD.pl services!