Rekord DMARC służy do informowania serwera odbiorcy, co dokładnie ma zrobić z wiadomością wysłaną z Twojej domeny w momencie, gdy nie przeszła ona prawidłowo weryfikacji SPF i DKIM.
Więcej o rekordzie SPF tutaj .
Więcej o rekordzie DKIM tutaj .
Przeczytaj, w jaki sposób ustawić rekord DMARC, przy okazji poznając możliwości tego rekordu.
Zaloguj się do cPanel i zastosuj się do poniższych kroków:
1. Znajdź opcję Zone Editor i odnajdź na liście domenę, dla której chcesz dodać DMARC
2. Kliknij Zarządzaj przy domenie by móc dodać rekord
3. Rozwiń listę przy opcji Dodaj rekord i oczywiście kliknij dodanie rekordu DMARC
4. To prawdopodobnie najważniejszy krok. Tu wskaż czy serwer odbiorcy ma odrzucić (Reject), dodać do Kwarantanny czy nie robić nic z wiadomością z Twojego adresu.
W przypadku wybrania opcji Brak – serwer odbiorcy samodzielnie dokona wyboru.
W ostatnich dwóch polach możesz wskazać na jaki adres email mają przychodzić raporty z dostarczenia lub odrzucenia Twojej wiadomości, jesteś więc w stanie śledzić jej drogę nawet na serwerze odbiorcy.